Transformers Universe przerobione z MMORPG na MOBA

Studio Jagex poinformowało o olbrzymich zmianach, jakie zaszły w projekcie Transformers Universe.

Ponad dwa lata temu studio Jagex zapowiedziało Transformers Universe, czyli grę MMORPG osadzoną w świecie zapoczątkowanym przez zabawkową markę firmy Hasbro. Od tego czasu twórcy byli bardzo powściągliwi w ujawnianiu kolejnych informacji na temat projektu. Na pierwszy zwiastun i screeny musieliśmy poczekać do października tego roku. Dopiero teraz jednak autorzy podzielili się z fanami najważniejszą informacją ogłaszając, że porzucili plany związane z gatunkiem MMORPG i zamiast tego Transformers Universe będzie grą typu MOBA. Innymi słowy, rozgrywka przypominać ma serię Dota oraz League of Legends.

Jagex to studio znane głównie z MMORPG Runescape. Gra jest już na rynku jedenaście lat i przez ten czas zespół zgromadził olbrzymie doświadczenie w tworzeniu produkcji z tego gatunku. Jednak w przypadku Transformers Universe takie podejście, pomimo wielu starań, po prostu się nie sprawdzało i nie pasowało do charakteru tej marki. Decyzję o przerobieniu projektu na MOBA podjęto po tym, jak pieczę nad nim przejął Alex Horton, mający na koncie prace nad serią Grand Theft Auto. Według niego sercem Transformerów jest wojna, więc wielkie roboty nie powinny zbierać złota, piec chleba czy ścinać drzew.

W Transformers Universe gracze będą kolekcjonowali tytułowe roboty, ulepszali ich uzbrojenie i umiejętności oraz toczyli za ich pomocą bitwy. W każdym starciu pokierujemy tylko pojedynczą jednostką. Do wyboru będą dwie frakcje - Autoboty oraz Decepticony. Co ciekawe, istotną rolę odegra warstwa fabularna. Gra oparta jest na serii animowanej Transformers: Prime, którą charakteryzuje poważniejsze podejście do tematu niż poprzednie kreskówki z tej marki. Każda arena posiadać ma własną historię, a zwycięstwa w bitwach będą wliczane na poczet frakcji i posuwały do przodu całą opowieść.

Transformers Universe będzie grą przeglądarkową. Jagex opracowało własny silnik graficzny, który ma zapewnić jakość wizualną porównywalną z produkcjami pudełkowymi. Gra oparta będzie na modelu darmowym z mikropłatnościami. Nie znamy jeszcze dokładnej daty premiery.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2012-12-11 17:15:37